KTM – intohimosta kilpailemiseen!

KTM syntyi intohimosta kilpailemiseen ja elää edelleen sen mukaan! READY TO RACE ei ole vain slogan, vaan koko KTM:n ajattelutavan ydin. Jokainen KTM-moottoripyörä, osa ja ajovaruste on suunniteltu niin, että ne ovat valmiita tositoimiin heti, kun ne lähtevät tehtaalta. Ei kompromisseja, ei ylimääräistä säätöä – vain puhdasta suorituskykyä.
Tämä filosofia ulottuu paljon pidemmälle kuin pelkkiin tuotteisiin. KTM:n tapa toimia on yhtä tinkimätön kuin sen pyörät radalla. Yritys kehittää, innovoi ja kilpailee täydellä teholla – aina 110 % panoksella. READY TO RACE tarkoittaa valmiutta kohdata haasteet, voittaa esteet ja mennä pidemmälle kuin kukaan muu.
KTM – Brändi, joka seisoo vahvasti arvojensa takana
KTM ei ole vain moottoripyörämerkki – se on asenne, elämäntapa ja lupaus. Brändin perustana ovat neljä arvoa: PURITY, PERFORMANCE, ADVENTURE ja EXTREME. Nämä eivät ole pelkkiä sanoja, vaan ne ohjaavat kaikkea KTM:n viestintää, tuotekehitystä ja asiakaskokemusta. Ne kertovat, mitä KTM todella on ja miten se haluaa tulla nähdyksi.
Kiinnostaako KTM -vauhti?
Tutustu syksyn kampanjapyöriin!

BUILT TO RACE.
PRICED TO WIN.
Valmistaudu READY TO RACE -meininkiin KTM:n ainutlaatuisten KTM-tarjousten siivittämänä. Nyt on täydellinen hetki tarttua kilpailuvalmiisiin etuihin valituista motocross-, enduro-, matka-, sport tourer- ja naked -pyörämalleista.
Katso valmistajan sivuilta kaikki tarjoukset, tutustu kampanjapyöriin ja tule myymäläämme Turussa tai Konalassa niin kerromme lisää!
Tarjoukset koskevat valikoituja vuosimallin 2024 ja 2025 moottoripyöriä.
KTM 1,99% RAHOITUSTARJOUS
KTM-rahoituksella mikään ei estä sinua olemasta READY TO RACE. KTM-rahoituksemme tarjoaa alhaiset kuukausierät, muokattavat vaihtoehdot ja suuren joustavuuden kaikille, joiden suonissa virtaa oranssi veri. Hyödynnä rajoitetun ajan rahoitustarjouksemme – 1,99 % nimelliskorko valituissa KTM-malleissa. Tarjous voimassa 31.12.2025 asti.
Tämä rahoitus on saatavilla valittuihin* katumalleihin sekä rekisteröitäviin enduropyöriin. Katso kaikki mallit ja esimerkki rahoituksesta KTM -sivuilta.







PURITY – Puhdas tarkoitus
Jokainen KTM-moottoripyörä on suunniteltu puhtaasti suorituskykyä varten. Muotoilu on tinkimätöntä, toiminnallisuus hiottu huippuunsa. Kun istut satulaan ja katse suuntautuu eteenpäin, kaikki muu katoaa. Voima ja hallinta ovat käsissäsi – ilman häiriötekijöitä. Ei turhaa painoa, ei ylimääräistä – vain se, mitä tarvitset täydelliseen ajoelämykseen. Tämä on puhdasta optimointia äärimmilleen vietynä.
PERFORMANCE – Suorituskyky, joka sykähdyttää
Mönkijän vakiovarusteena tulevat E-tyyppihyväksytty vinssi ja vetokuula, joista on hyötyä monenlaisissa töissä. Uusi CFORCE 450 -traktorimönkijä on saatavilla lyhyenä ja pitkänä versiona Hunter Green -värissä.
ADVENTURE – Seikkailu alkaa, kun mukavuusalue loppuu
Seikkailu on halua tutkia, mennä pidemmälle ja jättää arjen rutiinit taakse. KTM:n maailmassa seikkailu tarkoittaa rohkeutta kohdata tuntematon, testata omia rajoja ja löytää uusia puolia itsestään. Se ei ole kaikille, mutta niille, jotka uskaltavat, seikkailu ei koskaan lopu.
EXTREME – Äärimmäisyys paljastaa todellisen voiman
Äärimmäiset olosuhteet paljastavat heikkoudet, korostavat vahvuudet ja tuovat esiin poikkeuksellisuuden. KTM elää äärirajoilla – ja rakentaa moottoripyöriä, jotka tekevät samoin. Jokainen KTM herättää voimakkaita tunteita ja tarjoaa puhdasta adrenaliinia. Se ei ole vain ajoa – se on kokemus, joka jää mieleen.

KTM – Matka kilparadalle
1934
KTM:n tarina alkaa vuonna 1934, kun Hans Trunkenpolz perusti korjauspajan Mattighofeniin, Ylä-Itävaltaan. Kolmen vuoden kuluttua hän alkoi myydä DKW-moottoripyöriä ja laajensi liiketoimintaansa niin, että pajasta tuli yksi alueen suurimmista auto- ja moottoripyöräkorjaamoista. Vuonna 1951 KTM ryhtyi suunnittelemaan omaa moottoripyörää, ja vuonna 1953 esiteltiin ensimmäinen tuotantomalli, KTM R 100. Yritys, joka sai nimekseen Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen, siirtyi heti kilparadoille – ja menestys alkoi.
1960
Vuonna 1960 Erwin Lechner ajoi voitosta voittoon KTM:n moottoripyörällä, jonka moottorin oli suunnitellut Ludwig Apfelbeck. Vuonna 1968 KTM astui Yhdysvaltain markkinoille 125cc motocross-pyörällä, ja pian Euroopassakin kuultiin menestyksestä. 1970-luvun kohokohtiin kuului tehokkaat 50cc-mallit ja ensimmäinen motocrossin maailmanmestaruus, jonka venäläinen Gennady Moiseev toi KTM:lle vuonna 1974.
1980
Heinz Kinigadner ja Trampas Parker loivat perustan KTM:n nykyiselle legendalle kolmella maailmanmestaruudella ja vakuuttavilla offroad-suorituksilla. Vuonna 1984 KTM alkoi kehittää nestejäähdytteistä nelitahtimoottoria, ja vuonna 1987 käynnistyi LC4-moottorin sarjatuotanto – konsepti, josta tuli vuosien saatossa KTM:n menestystarina.
1991/1992
Moottoripyöräala kohtasi vaikeuksia 1980-luvun lopussa, eikä KTM ollut poikkeus. Vuonna 1991 KTM Motorfahrzeugbau AG ajautui konkurssiin. Vuotta myöhemmin KTM Sportmotorcycle GmbH syntyi uuden johdon alaisuudessa, tuoden mukanaan uuden Hard Enduro -konseptin ja rohkean muotoilun. Yritys suuntasi Dakar-ralliin Kinigadnerin johdolla, ja vuonna 1994 KTM esitteli ensimmäisen katupyöränsä – DUKE:n.
1996/1999
KTM otti oranssin brändivärikseen, merkkinä uuden aikakauden alkamisesta. Shayne Kingin motocrossin maailmanmestaruus 500cc-luokassa ja monet muut voitot vahvistivat KTM:n asemaa moottoriurheilun huipulla. Vuonna 1999 KTM muutti uuteen tehtaaseen Mattighofeniin.
2001
Fabrizio Meonin voitto Dakar-rallissa oli ensimmäinen KTM:n 18 peräkkäisestä voitosta. READY TO RACE -filosofia nousi brändin tunnusmerkiksi.
2003
KTM esitteli 950 ADVENTURE -matkapyörän ja astui samalla Road Racing -maailmaan. Casey Stoner toi KTM:lle ensimmäisen voiton 125cc Grand Prix -luokassa vuonna 2004.
2004/2005
Ben Townly voitti MX2-maailmanmestaruuden ja KTM nappasi ensimmäisen MX1 GP -voiton. EnduroGP:ssä KTM hallitsi kaikkia luokkia.
2008
KTM lanseerasi katupyörien uuden sukupolven, kuten KTM 990 SUPER DUKE:n ja KTM 950 SUPERMOTO:n. Ensimmäinen itävaltalainen superbike, KTM 1190 RC8, esiteltiin ja kilpaili menestyksekkäästi IDM-sarjassa.
2010/2011
Tony Cairoli voitti MX1-tittelin ja Marvin Musquin MX2-luokan maailmanmestaruudet. KTM 350 SX-F toi EFI-teknologian motocrossiin ja aloitti uuden aikakauden tuotantopyörissä.
2012
KTM astui Moto3™-luokkaan täysin Itävallassa kehitetyn kilpapyörän voimin. Sandro Cortesen mestaruus heti ensimmäisenä vuonna ja myöhemmät tittelit nostivat KTM:n merkittäväksi tekijäksi ratamoottoripyöräilyn maailmassa.
2013/2014
KTM esitteli tehokkaimman ADVENTURE-pyöränsä, KTM 1190 ADVENTURE:n, joka toi mukanaan maailman ensimmäiset kulmanopeuteen reagoivat ABS- ja luistonestojärjestelmät. KTM siirtyi sähköisten offroad-pyörien maailmaan FREERIDE E -mallistolla, jota laajennettiin FREERIDE E-SM -katupyörällä.
2015
KTM uudisti SX-mallistonsa ja vahvisti asemaansa Supercross-sarjassa. Ensimmäinen Supercross-titteli tuli samana vuonna, ja menestys jatkui vuosina 2016, 2017, 2019 ja 2021.
2016/2017
Mika Kallio osallistui Valencian GP:hen KTM RC16:lla, mikä merkitsi KTM:n virallista MotoGP™-debyyttiä. Seuraavana vuonna KTM osallistui koko MotoGP™-kauteen omalla tiimillään.
2019
KTM saavutti yhdeksännen peräkkäisen myyntiennätyksensä. Esiteltiin kolmannen sukupolven KTM 1290 SUPER DUKE R sekä uutuudet KTM 890 DUKE R, KTM 390 ADVENTURE ja sähköinen KTM SX-E 5. KTM Motohall avattiin Mattighofeniin, tarjoten yleisölle katsauksen brändin historiaan ja tulevaisuuteen.
2020/2021
Brad Binder toi KTM:lle ensimmäisen MotoGP™-voiton, ja Miguel Oliveira jatkoi menestystä. KTM esitteli teknologisesti edistyksellisen KTM 1290 SUPER ADVENTURE S -mallin, jossa on mukautuva vakionopeudensäädin ja puoliksi aktiivinen jousitus.
2023
KTM juhli 70-vuotista taivaltaan ja 30 vuotta DUKE-mallistosta. Esiteltiin täysin uudistettu MY24 EXC-mallisto, jossa 95 % komponenteista oli uusia ja TBI-teknologia nosti alan standardit uudelle tasolle. Uudella mallistolla saavutettiin heti mestaruudet FIM Hard Enduro- ja Enduro1-luokissa.
VG Center Turku
Kuninkojankaari 9
20320 Turku
Avoinna arkisin 10-18,
la-su suljettu.
Myynti
Kalle Kivelä
050 918 5999
kalle.kivela@vgboats.fi
Jussi Niinimäki
040 637 0551
jussi.niinimaki@vgboats.fi
Mika Häkkinen
040 027 2412
mika.hakkinen@vgboats.fi
VG Bikes Vantaa
Ruosilantie 14
00390 Helsinki
Avoinna arkisin 10-18,
la-su suljettu.
Myynti
Claus Massingberd
044 037 3544
claus.massingberd@vgboats.fi
VG Boats Huolto
Hahdenniementie 4
21120 Raisio
Avoinna arkisin 8-16,
la-su suljettu.
Huolto
Touko Suovanen
040 683 5074
touko.suovanen@vgboats.fi